FA EN

KOOSHAN

اثر کافئین بر میگرن

نوشیدنی های غیر مجاز برای میگرن
کافئین یک ماده تعیین کننده در نوشیدنی هایی مثل قهوه و چای است . که فواید و مضرات خاص خودش را دارد
چای یا قهوه ؟ کدامیک را ترجیح میدهید؟
بحث بر سر اینکه چای ، قهوه و نوشیدنی های حاوی کافیین برای میگرن مضر هستند یا مفید بسیار است
تحقیقات زیادی درباره تاثیر این مواد و بر روی افرادی با سابقه میگرن انجام شده است که نتایج جالبی را در بر داشته است .
اگر شما حملات میگرنی دوره ای دارید ، اما عاشق قهوه هستید ، یک مطالعه جدید ممکن است به شما کمک کند در ضمن اجتناب از آن بتوانید از نوشیدن قهوه صبحگاهی خود لذت هم ببرید.
یک مطالعه جدید در ژورنال پزشکی آمریکا نشان می دهد که نوشیدن سه یا بیشتر فنجان از نوشیدنی های کافئین دار در روز با شروع حمله میگرن در همان روز یا روز بعد در افرادی که میگرن دوره ای  را تجربه می کنند همراه است.
بنابراین نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار ۳ وعده در روز تنها احتمال میگرن را افزایش می‌دهد و به طور مستقیم باعث ایجاد آن نمی‌شود.
این یافته ها نشان می دهد که افراد مبتلا به میگرن اپیزودیک در هنگام مصرف یک یا دو نوشیدنی کافئین دار در روز ، در مقابل خطر میگرن ایمن هستند.

نتیجه گیری : قهوه، نسکافه و چای از جمله نوشیدنی هایی هستند که اگر بصورت غلیظ مصرف شوند می توانند موجب تشدید حملات میگرنی شوند.
این نوشیدنی ها درکنار انواع نوشابه های گازدار دارای کافئین بالایی بوده و همین ماده با افزایش تحریکات خصوصا بر عروق خونی نواحی سر، سردردهای میگرنی را افزایش می دهند.
در مقابل، آب و آبمیوه طبیعی از جمله نوشیدنی هایی هستند که مصرف مرتب شان در طول روز به این بیماران توصیه می گردد.

البته افراد مستعد این نوع سردردها نباید از نوشیدنی های شیرین نیزاستفاده کنند زیرا قندهای ساده موجود در این نوشیدنی ها، افت ناگهانی قندخون را به همراه داشته و باعث شروع حمله های میگرنی می شوند.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر