FA EN

KOOSHAN

مواد غذایی مفید برای آنفلوانزا

داشتن رژیم غذایی درست همواره به سلامتی انسان کمک می کند  و به همین ترتیب ممکن است شما را در مقابل اغلب بیماریها محافطت کند .
یکی از بیماریهایی که این روزها مشکلات زیادی را برای افراد مخصوصا در محیط های عمومی ایجاد کرده بیماری ویروسی آنفلوآنزا است . داشتن رژیم غذایی درست و مقوی می تواند به پیشگیری از این بیماری و یا بهبود آن بسیار کمک کننده باشد .

مواد غذایی که به پیشگیری و درمان آنفولوانزا کمک می کند :

غذاهایی سرشار از ویتامین C

استفاده از سالاد میوه‌ها و سبزیجات، میوه‌های پاییزی و زمستانی از جمله مرکبات و سیب، عصاره میوه‌ها، دمنوش‌ها، استراحت کافی، تغذیه سالم در وعده‌های غذایی مختلف از بهترین روش‌های درمان آنفلوآنزا است. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C به محافظت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند. موارد زیر بیشترین مقدار ویتامین C را دارند:
•    فلفل های شیرین یا تند با هر رنگی
•    پرتقال و آب پرتقال
•    گریپ فروت
•    کیوی
همچنین میوه های دیگر که دارای ویتامین c هستند و می توانند عفونت دستگاه تنفسی را کاهش دهند  شامل :
مرکبات دیگر مثل لیموها
توتهای قرمز و بنفش و بلوبری
انگور قرمز و بنفش

سبزیجات برگ سبز

فصل زمستان از راه رسیده و سبزیجات زیرخاک که به اندازه اجسام زیرخاکی ارزش دارند سر از خاک برآورده اند.سبزیجات برگ دار حاوی مقدار زیادی فیبر است که به گوارش کمک می کند. این سبزیجات دارای مواد مغذی مهمی مثل ویتامین C، آهن و فولیک اسید است که نقش مهمی در محافظت و تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.
سبزیجات برگ دار خواص ضد میکروبی و تاثیرات ضد التهابی هم دارند، در نتیجه خوردن آنها می تواند به درمان آنفولانزا کمک می کند.
سبزیجات برگ دار را می توانید به آسانی به سوپ ها یا خورش ها اضافه کنید. همچنین می توانند به تنهایی در کنار غذاهای دیگر خورده شوند. بعضی از این سبزیجات شامل موارد زیر است:
•    کلم
•    اسفناج
•    برگ چغندر
•    کولارد (کلم سبز)

مایعات

کارشناسان تغذیه و سلامت در آمریکا تاکید کردند که بدن در فصل زمستان نیز با مشکل کم آبی موجه می‌شود و این امر می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهد.
در حالی که اکثر مردم تصور می‌کنند کم آبی و خشکی بدن یک مشکل شایع تابستانی است اما پزشکان تاکید دارند که گرایش بیشتر به مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و یا کاهش مصرف آب و دیگر مایعات در فصل سرما نیز مشکل کم آبی بدن را تشدید می‌کند.
عدم نوشیدن آب کافی و ورزش کردن در فضاهای بسته و با وجود روشن بودن وسایل گرم کننده و خشک شدن هوای اتاق نیز می‌تواند موجب کم آبی و خشکی بدن در فصل زمستان شود. به این خاطر توصیه می‌شود در فصل زمستان نیز مصرف مقادیر کافی آب و مایعات را جدی بگیرید تا این فصل را در شرایط جسمی سالم‌تر سپری کنید و از بیماری‌هایی چون آنفلوانزا، تب و سرماخوردگی در امان بمانید.
آب رسانی به بدن یکی از مهم ترین عواملی است که فرد می تواند در درمان آنفولانزا انجام دهد. از نوشیدنی های مفید برای درمان آنفولانزا موارد زیر است:
•    آب : کلیه ها از آب برای دفع و پاکسازی بدن از مواد مضر استفاده می کنند. نوشیدن مقدار زیادی آب به درمان سریع آنفولانزا کمک زیادی می کند.
•    آب نارگیل : آب نارگیل غنی از پتاسیم، سدیم و کلرید است. نوشیدن آب نارگیل به جایگزین کردن الکترولیت های بدن که با استفراغ کردن، عرق کردن یا اسهال از بین می روند کمک می کند.
•    آب گرم با عسل، لیمو و زنجبیل : زنجبیل در این نوشیدنی حالت تهوع مربوط به آنفولانزا را کاهش دهد.
•    آب پرتقال : آب پرتقال به خصوص با پالپ، پر از ویتامین C و فولیک اسید است که سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند زودتر خوب شوید.
•    دمنوش های گرم بدون کافئین : دمنوش های گرم بدون کافئین با عسل می تواند با رسیدن به گلوی شما، درد آن را آرام کند. نوشیدنی های گرم برای باز کردن مجاری گلو بهتر بهتر از نوشیدنی های سرد هستند

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر