FA EN

KOOSHAN

شیر با میوه! میتوانند با هم میکس شوند ؟

شیر جزو مواد غذایی کامل محسوب میشود چرا که به دلیل تنوع و تعدد ترکیبات موجود در آن ارزش غذایی بالایی دارد . این ماده برای بدن ما دارای خاصیت تغذیه ای عمیقی است که به بازسازی و تقویت بافت های فیزیولوژی ما کمک می کند .
برای اینکه این به مزیت ها موجود در شیر برسیم  ، شیر باید به درستی هضم شود. چربی شیر جزو چربی های سریع هضم می باشد ، تنها مشکلی که ممکن است برخی افراد با هضم شیر داشته باشند مشکل عدم تحمل لاکتوز است لاکتوز قند طبیعی موجود در شیر و دیگر مواد لبنی است. این قند از گلوکز و گالاکتوز ساخته می‌شود. بدن حاوی آنزیمی به نام لاکتاز است. وجود لاکتاز برای تجزیه و هضم لاکتوز ضروری است. در بدن بعضی افراد مقدار لاکتاز کافی نیست، درنتیجه حالتی به نام عدم تحمل لاکتوز بوجود می آید که شخص پس از مصرف لبنیات دچار دل‌پیچه، تهوع، نفخ، دل درد یا اسهال می‌شود.

مطلب مرتبط: 6 فرآورده لبنی که پایین ترین میزان لاکتوز را دارند
اما نکته مهم دیگر در رابطه با شیر مخلوط کردن شیر با طعم های دیگر است ، گاهی اوقات افراد و بیشتر برای کودکان شیر را با میوه های طعم دار مخلوط می کنند تا طعم آن را برای خودشان رضایت بخش کنند .این کار ممکن است روی هضم درست شیر تاثیر بگذارد.اما آیا

ترکیب شیر با میوه ها درست است ؟

قبل از اینکه جواب را بگویم ، بگذارید یک سؤال از شما بپرسم ، آیا می توانید شیر و لیمو را با هم درست کنید؟ درست نیست هنگامی که لیمو را درون آن مخلوط کردید ، شیر به اصطلاح ترش میشود و کشک درست می کند. به همین دلیل شیر را خراب می کند
منابع مختلفی از جمله طب سنتی عقیده دارند خوب نیست که شیر / ماست و میوه های پر قند یا اسیدی را با هم بخوریم.
در مورد میوه های با قند زیاد ، شیر مانع از روند هضم میوه می شود و قندهای موجود در میوه نیز ممکن است باعث تخمیر شوند .
در مورد میوه های اسیدی ، اسید موجود در میوه شیر را فاسد می کند و منجر به اسیدیته اضافی در بدن میشود.
این مکانیسم معمولا در مورد بیشتر میوه ها (به جز تعداد کمی)به همراه شیر وجود دارد . شیر باید فقط با میوه های کاملاً شیرین و رسیده ترکیب شود.
یک انبه شیرین رسیده را می توان با شیر ترکیب کرد.
آووکادو ممکن است با شیر مخلوط شود (این ماده خامه ای و کمی قابض است).میوه‌های خشک مانند کشمش ، خرما و انجیر را با شیر میل کنید.
از مخلوط کردن تمام انواع توت ها (از جمله توت فرنگی) با شیر خودداری کنید ،مصرف شیر با میوه های ترش باعث انجماد فرآورده‌های لبنی در معده و فساد غذا می‌شود
موز - حتی اگر شیرین باشند ، پس از مصرف شیر ، در فرایند هضم ترش خواهد شد ، بنابراین این دو نباید با هم ترکیب شوند.
به طور کلی خوب است که شیر و میوه را به طور جداگانه مصرف کنید.و با حداقل یک ساعت فاصله
با این حال ، میزان زیادی به متابولیسم و سیستم گوارش شما بستگی دارد ، بنابراین ممکن است بتوانید میوه و شیر را بهتر از حد ممکن هضم کنید ، اما بهتر است در آنچه گفته شد را برای خوردن شیر در نظر بگیرید .

ترکیب ماست و میوه ! یک صبحانه سالم

چه چیز هایی را می توان جایگزین میوه کرد ؟
برای داشتن یک طعم دلنشین هنگام مصرف شیر با وجود اینکه شرایط هضم آن نیز دچار مشکل نشود شیر را می توان با عسل، چهار مغز(فندق، پسته، بادام و گردو) و نیز با ادویه جاتی مانند زنجبیل، هل یا دارچین مخلوط و میل کرد.
این مواد نه تنها هضم شیر را دچار مشکل نمی کنند باعث می شوند تا نتیجه بهتری نیز در جهت سلامت شما داشته باشد .
برای نمونه در طب سنتی ایرانی اشاره به مصرف دارچین با شیر می شود چرا که هم سردی شیر را میگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق شیر است خواص درمانی شیر را به مفاصل می رساند.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر