FA EN

KOOSHAN

مواد غذایی که نباید با هم ترکیب شوند-قسمت اول

غذاهای بسیاری وجود دارند که خوردن آنها برای بدن مفید است اما تعدادی از غذاها را باید از خوردن آن اجتناب کرد و یا با مقادیر کم مصرف نمود. گاهی اوقات غذاهای سالم اگر با غذاهای دیگری ترکیب شوند برای ما خطر آفرین هستند. باید در نظر گرفت که هر کس سیستم گوارشی متفاوتی دارد که به انواع متفاوت غذاها واکنش نشان می دهد. ترکیب بد مواد غذایی منجر به بسیاری از بیماری ها همچون نفخ، گاز معده و تهوع می شود که در این مقاله با تعدادی از این ترکیبات بد آشنا می شویم: 
 

گوشت و پوره سیب زمینی

 
 
گوشت و پوره سیب زمینی
 
یک شام بسیار محبوب که شما را بیمار می کند. از آنجایی که هر دو کربوهیدرات هستند هضم شان بسیار سخت است و احتمالا پس از خوردن دچار سوء هاضمه و یبوست می شوید. زمانی که لقمه ای حاوی نشسته در دهان گذاشته می شود بزاق دهان شروع به ترشح آنزیمی به نام پتیالین می کند که نقش آن تغییر شکل نشاسته به مولکولی کوچک تراست. می توان با خیال راحت ترکیبات نشاسته ای را با پروتیین های گیاهی مصرف کرد که هضم سریع تری دارند و منبع غذایی ویتامین ها و مواد معدنی نیز محسوب می شوند.
 

آب همراه با غذا

 
ترکیب آب و غذا  
 
هرگز نمی توانید تصور کنید که خوردن آب همراه با شام یا ناهار چقدر می تواند برای بدن مضر و خطرناک باشد. همه ما باید حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشیم ولی خوردن آن همراه با وعده های غذایی باعث نفخ و سوء هاضمه  می شود. آب، اسیدیته موجود در معده را تغییر می دهد و مانع از تجزیه مواد غذایی می شود. 
 

غذاهای سرخ کردنی و نشاسته

 
 
ترکیب غذاهای سرخ کردنی و نشاسته
 
اگر می خواهید معده ی خود را از دست دهید حتما مرغ سرخ شده را با سیب زمینی سرخ کرده و سس با هم میل کنید. غذاهای سرخ شده از پروتئین های حیوانی تشکیل شده اند و اگر حاوی کربوهیدرات های نشاسته ای هم باشند باعث ایجاد نفخ و درد در طول 24 ساعت می شوند. این دو غذا به صورت جدا از هم به اندازه کافی مضر هستند و اگر با هم ترکیب شوند فاجعه ای را در بدن ایجاد می کنند. 
 

قهوه و غذاهای غنی از آهن

 
 
ترکیب قهوه و غذاهای آهن دار
 
آهن برای بدن مفید است ولی اگر غذاهای غنی از آهن مثل املت را با قهوه میل کنید ترکیب غلطی خواهید داشت. قهوه اسید کلروژنیک بالایی دارد و هنگام هضم غذا به آهن متصل شده و مانع از جذب آهن می شود و در نتیجه منجر به رفلکس اسید معده و درد می شود. 
 

چیپس و سس سالسا

 
چیپس و سس سالسا
 
این واقعیت برای کسانی که چیزی درباره ارزش غذایی نمی دانند شوک آور است. از آنجا که چیپس ها حاوی نمک هستند؛ اشتهای شما را افزایش می دهند و در نهایت شما چه می کنید؟ هزاران کالری را در بدن از بین می برید چرا که سالسا هیچ ارزش غذایی ندارد. 
 

نان سفید و مربا

 
 
نان سفید و مربا
 
اگر می خواهید ترکیب غذایی بدی داشته باشید، مربا را همراه با نان سفید بخورید. ترکیبی از قند و نشاسته که در طولانی مدت می تواند زمینه ساز آسیب به لوزالمعده و بروز مقاومت نسبت به انسولین و دیابت شود. از این رو، به جای نان سفید که از آرد تصفیه شده تهیه می شود، بهتر است غلات سبوس دار استفاده کنید که سرشار از فیبر است و به روند هضم کمک می کند. 
 

پنیر و گوشت

 
 
ترکیب پنیر و گوشت
 
ترکیب این دو می تواند سیستم گوارشی و معده شما را از بین ببرد. غذاهای فست فودی و پنیری به دلیل ترکیب پروتئین/کربوهیدرات هضم شان سخت است و برای کسانی که مشکل هضم غذا دارند اصلا خوب نیست. 
 
,h2>کربوهیدرات و پروتئین های حیوانی 
 
ترکیب کربوهیدرات و پروتئین حیوانی
 
مصرف گوشت همراه با سیب زمینی و نان بسیار رایج است اما این ترکیبات بر روی بدن شما تاثیر بدی می گذارد. پروتئین هنگام تخمیر کربوهیدرات از بین می رود و باعث ایجاد نفخ، گاز و باد شکم می شود. این ترکیب، معده بعضی افراد را ناراحت می کند در حالی که سایرین ممکن است مشکلی نداشته باشند. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر