FA EN

KOOSHAN

غذاهای سنتی کریسمس در کشورهای جهان-قسمت اول

تاکنون به این فکر کرده اید که کشورهای دنیا کریسمس را چگونه جشن می گیرند؟ مردم در این روز بزرگ چه غذاهایی می خورند؟ غذاهای کریسمس به عنوان یکی از عادات غذایی است که در کشورهای مختلف با هم فرق می کند. در این مقاله با سنت های غذایی کریسمس در گوشه نقاط جهان آشنا می شویم: 

ایسلند

غذای اصلی در ایسلند که به عنوان غذای جشن میلاد عیسی مسیح هم گفته می شود بخشی از یک بره کباب شده است که در وسط میز سرو می شود. یکی از محصولات دیگر نان جوانه گندم است که از یک ورقه نازک خمیری تشکیل شده است که باید قبل از سرو به چندین قسمت مساوی تقسیم شده و سرخ شود. 
 
بره کباب شده
 

کانادا

بسیاری از خانواده ها در کانادا مهمانی های پخت کوکی دارند که در آن تمام خانواده دور هم جمع می شوند و در کنار همدیگر کوکی می خورند. هر کسی دستورالعمل خودش را برای پخت کوکی دارد و در پایان مهمانی همه با انواع کوکی هایی که از هم می گیرند به خانه می روند. 
 
خمیر کوکی

استرالیا

زیر نور خورشید تنها یک چیز در کریسمس می چسبد و آن هم یک باربیکیو است.  کریسمس استرالیا بسیار گرم است و معمولا خانواده ها و دوستان دور یک باربیکیو جمع می شوند. در هر صورت، همه استرالیایی ها باربیکیو را انتخاب نمی کنند و بعضی از آنها کباب اروپایی کلاسیک را ترجیح می دهند. 
 
پخت میگو در باربیکیو

دانمارک 

یک سنت دانمارکی برای کسانی که عاشق پودینگ برنج هستند. بیشتر خانواده ها "رایس الا مونده" را به صورت پیتزا درست می کنند. این غذا به عنوان دسر روز کریسمس از شیر، برنج، بادام، وانیل و خامه هم زده درست شده است اما چه چیزی باعث خاص شدن این سنت شده است؟ یک مغز بادام کامل را درون پودینگ برنج می ریزند و هر کسی که آن را پیدا کند یک هدیه می گیرد. 
 
پودینگ برنج

امریکا

سس کرانبری یکی از غذاهای اصلی روز کریمس و روز شکرگزاری در امریکا است. این سس چه از بیرون خریداری شود و چه به صورت خانگی تهیه شود باید در کنار بوقلمون روی میز شام باشد.
 
سس کرانبری

چین 

یکی از سنت هایی که بسیار در چین محبوب است دادن سیب در شب کریسمس است. اکثر فروشگاه ها سیب های پیچیده شده در کاغذ رنگی را می فروشند تا مردم بتوانند آن را خریداری کرده و هدیه دهند. اما چه دلیلی پشت این کار وجود دارد؟  واژه کریسمس در چین "پینگ آن یه" می باشد که بسیار شبیه به کلمه سیب در چینی به نام " پینگ گو" است و این دو واژه معمولا با هم به کار می روند.
سیب تزیین شده 

آلمان

کیک اشتولن یک کیک میوه ای آلمانی است که از میوه خشک و شکر درست می شود. در ابتدای پیدایش اشتولن، این کیک از آرد، جو دوسر و آب تهیه می‌شد. بدون شکر، بدون میوه و بدون شهد. صدسال بعد، اشتولن تکامل یافت و از آرد، روغن، آب و مخمر در ترکیب آن استفاده شد. ازآنجایی‌که اشتولن در سالگرد ظهور مسیح (پنج هفته منتهی به کریسمس) پخته می‌شد، کلیسا استفاده از کره در تهیه آن را ممنوع کرد. پنج پاپ، درنهایت اجازه استفاده از کره بدون پرداخت جریمه در تهیه این کیک را صادر کردند. اشتولن از قرن 15 به عنوان هدیه کریسمس داده می شود. 
کیک اشتولن

مکزیک

در مکزیک کریسمس به طور رسمی از 6ام ژانویه شروع می شود که به عنوان روز پادشاه (دیا د ریز) شناخته می شود. در این روز خانواده ها دور هم جمع می شود و کیکی مخصوص به نام کیک 3 پادشاه و کیک شب دوازدهم را تهیه می کنند که شمایلی از عیسی مسیح را در خود دارد. 
 
کیک سه پادشاه

ایرلند

تصور کنید هر کسی برای شما یک کیک بزرگ درست کند و در روز کریسمس آن را به شما بدهد. این کاری است که مردم ایرلند انجام می دهند. آنها یک کیک دایره ای پر از دانه های زیره سیاه را به صورت سنتی برای هر فرد در خانه تهیه می کنند. 
 
کیک با دانه های زیره سیاه

نیوزیلند 

به جز باربیکیو برای شام یکی از وعده های اصلی در روز کریسمس در نیوزلند دسر است. پودینگ میوه ای داغ، سالاد میوه و بستنی تنها چند تا از خانواده های معروف دسر هستند که در نیوزیلند سرو می شوند. یکی از دسر های معروف در این روز دسر پاولوا است که با خامه و توت تازه تزئئین می شود و زینت بخش میزهای کریسمس می گردد. 
 
دسر پاولوا
 
 
 
منبع: سایت Goodtoknow

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر