FA EN

KOOSHAN

لوکس ترین چای های دنیا

از زمان های قدیم، چای به عنوان نوشیدنی افراد ثروتمند شهرت دارد. سابقه مصرف چای در ایران به عنوان یک نوشیدنی سطح بالا به قرن هفدهم میلادی می‌رسد. امروزه مصرف چای، یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم در ایران است. اما سابقه مصرف چای در ایران، کمتر از دو قرن است. با این حال، برخی معتقدند که پیشینهٔ مصرف چای در ایران به سده دوم میلادی می‌رسد و برخی از جهانگردان از چایخانه‌هایی سخن گفته ‌اند که بزرگان و توانگران در آن جا جمع می‌شدند و چای می‌نوشیدند. چای به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در میان ایرانیان رواج بسیاری دارد. همه افراد تجربه نوشیدن چای را داشته اند اما خوردن چای لوکس تجربه منحصر به فردی است که هر کسی ندارد. 
 

چگونگی تعیین کیفیت چای

وقتی صحبت از چای شود عطر برگ های چای به تنهایی ضامن کیفیت چای می شود و پس از دم کردن، چای باید معطر و طبیعی باشد. اگر هنگام خرید نتوانستید دم کرده آن را امتحان کنید حتما به این نکات توجه داشته باشید: 
قیمت همیشه عامل بازدارنده نیست اما بسته بندی می تواند باشد. یک چای باکیفیت همیشه بسته بندی خوبی ندارد ولی در اکثر موارد این امر صادق است. هنگام خرید چای به نوع کاور آن دقت کنید. 
برگ های بزرگ و ناهمواردر چای همیشه خوب نیستند. در یک چای باکیفیت برگ ها نرم می شوند تا چای سریع تر حل شود و زودتر دم بکشد. 
تبلیغات بیش از حد همیشه نشانه خوب بودن کالا نیست. چای با کیفیت نیاز به بازاریابی زیادی ندارد. 
چای را هیچ وقت از فروشگاه های بزرگ و مال ها خریداری نکنید بلکه فروشگاه های تک را برای خرید انتخاب کنید. 
به محل انبار چای دقت کنید. چای های با کیفیت در کانتینرهای بدون هوا به دور از نور خورشید و در یک جای سرد و خشک نگه داری می شوند. 
 

معروف ترین کشورهای تولید کننده چای

مراکش 
چای مراکش یکی از بهترین نوشیدنی های دنیا است که در لیوان های شیشه ای پایه بلند شیشه ای با شکر دم می شود و به طور سنتی روزی 3 بار برای مهمانان سرو می شود. این چای در هر بار دم طعم بهتری نسبت به قبل دارد و گاهی اوقات چند شاخه نعناع تازه و لیموی زمستانی به عنوان طعم دهنده در کنار چای قرار می گیرد. 
سری لانکا 
یکی از بهترین مزارع چای در دنیا را در شهرهایی مانند کندی، دیمبولا و نواوارا الیا در سری لانکا می توان پیدا کرد که عطر و طعم بی نظیری دارد. هنگام بازدید از سری لانکا سری هم به موزه چای در کندی بزنید. 
هند 
یکی از بزرگترین تولید کنندگان و مصرف کنندگان چای را دارد و تنها کشوری است که دستورالعمل های بی شماری برای درست کردن چای دارد. چای دارجلینگ هم بسیار معروف است که یکی از شهرهای کشور هندوستان و در ایالت بنگال غربی است. پرورش‌دهندگان چای در این منطقه، گونه‌های پیوندی خاصی برای چای سیاه و نیز روشهای خاصی برای عمل آوردن آن ایجاد کردند و ترکیبات گوناگونی به دست آوردند که در میان مطلوب ترین ترکیب های چای جهان قرار دارد. 
چین 
مهد تمدن و سرزمین اصلی چای به حساب می آید و به عقیده بسیاری چین مترادف با چای است.  در تمام سرزمین چین همه نوع چای با رنگ های زرد، سبز، سیاه یا قرمز و قیمت های مختلف وجود دارد. 
 

گران قیمت ترین چای های دنیا

دا هانگ پائو (Da Hong Pao)  یک نوع چای اولانگ است که در کوه های ووئی از استان ویتنام فوجیان رشد می کند. این چای به شدت اکسید شده و تیره تر از اکثر چای های اولانگ است. برای یک کیلوگرم از این چای 1.2 میلیون دلار پرداخت می شود. طبق گفته ی استاد چینی ژیانگ نینگ وو (Xiangning Wu) بیشتر به خاطر کمیاب بودن آن است. به ندرت بوته ی دا هانگ پائو باقی مانده و تعداد بوته های باستانی کوهستان وویی (Wuyi) آنقدر کم است که تقریبا قیمتی برای آن نمی توان گذاشت. 
چای نارسیسوس یکی از انواع چای از کوهستان های وویی چین است که تقریبا هر کیلوگرم آن 6500 دلار به فروش می رسد. این چای یکی از قدیمی ترین و پر سابقه ترین چای های لوکس در دنیا است.
تی بگ الماس PG Tips که برای تزیین آن 280 قطعه الماس به کار رفته است با قیمت 1500 دلار به فروش می رسد. این محصول در تمام دنیا فقط در فروشگاه چای هارودز در لندن وجود دارد. 
طلا بعد از الماس دومین عنصر گران قیمت در دنیا است. چای زرد طلایی که از برگ های جوانه یک گیاه تولید می شود بسیار گران قیمت است. در تهیه این نوشیدنی گران قیمت طلای 24 عیار به کار رفته است و از چای های مورد علاقه پادشاهان چین می باشد. این چای را فقط یکبار در سال از یک کوه و با یک قیچی مخصوص طلا برداشت می کنند. این کالای با ارزش 3000 دلار در هر کیلوگرم ارزش دارد و خواص شگفت انگیزی هم برای بدن دارد به گونه ای که انسان احساس می کند که هر جرعه از آن ارزش یک ریالی که داده است را دارد. 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر