FA EN

KOOSHAN

پنیر و اسفناج


پنیر و اسفناج دو ماده غذایی مهم هستند  که هر یک خواص فراوانی نیز دارند . البته گاهی در مورد استفاده این دو ماده غذایی با هم شائبه هایی وجود دارد .
یکی از مهم ترین دلایلی که ما لبنیاتی مانند پنیر را در سبد غذایی خود قرار میدهیم وجود کلسیم در آنهاست .شائبه این است وقتی پنیر را با اسفناج مصرف کنیم ،کلسیم جذب نمیشود ؟
دلیل این ادعا وجود ماده ای به نام اگزالات در اسفناج است . این ماده با جذب املاح موجود در غذا مانند آهن، کلسیم، روی و… به خود مانع آن می‌شود که بدن بتواند این املاح را جذب کند و در اصل با سلول‌های روده در جذب رقابت می‌کند.
اما برای این کار راه حل وجود دارد . همانطور که میدانید اسفناج نیز یک سبزی با ارزش غذایی بالاست و مقدار زیادی کلسیم نیز دارد .
از طرفی پنیر به همراه اسفناج یک غذای لذیذ است که نمیتوان از آن صرف نظر کرد .ما دراینجا به شما خواهیم گفت که چرا میتوانید پنیر و اسفناج را به راحتی با هم بخورید و نگران جذب کلسیم آنها نیز نباشید .


اسفناج و پنیر سرشار از کلسیم

اگزالات که در اسفناج وجود دارد و مانع جذب کلسیم می تواند باشد یک ماده است که به حرارت حساس می باشد . و زمانی که شما ماده غذایی حاوی اگزالات را حرارت دهید، اگزالیک‌اسید موجود در آن تجزیه می‌شود و دیگر نگرانی از بابت سوءجذب نخواهدبود.
بنابراین اگر اسفناج به  همراه پنیر حرارت دهیم یا اسفناج پخته را با پنیر خام مصرف کنیم می توانیم یک خوراکی مقوی و سرشار از مواد معدنی مختلف مانند کلسیم داشته باشیم.


انواع خوراکی ها با پنیر و اسفناج


کوکوی اسفناج و پنیر
بورک اسفناج و پنیر
املت اسفناج و پنیر
پوآجای اسفناج و پنیر
نان اسفناج و پنیر
پای اسفناج و پنیر



خوردن پنیر برای صبحانه بهتر است یا شام



 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر