FA EN

KOOSHAN

یک لیوان شیر کم چرب میان وعده نیمه شب


گاهی مواقع ممکن است برایتان پیش بیاید که نیمه شب احساس گرسنگی دارید . شکمتان شروع به قار و قور کرده ولی نمی دانید که آیا میتوانید خوراکی بخورید یا نه ؟

خوردن خوراکی در آخر شب یا نیمه شب معمولا ایده خوبی نیست اما گاهی اوقات باید یه چیزی بخورید تا بتوانید تا زمان صبحانه بر ضعف خود غلبه کنید. و اگر انتخاب شما از نوع خوراکیهای سالم باشد، مشکلی ندارد.
اگر می‌دانید به خاطر گرسنگی خوابتان نمی‌برد، پس صرف یک میان وعده ایده خوبی است. همنین برای آنهایی که قند خونشان به هنگام شب پایین می‌آید هم مناسب است. اما اگر صرف میان وعده نیمه شب به صورت یک قانون شبانه در بیاید و گاه به گاه نیست پس بهتر است نگاهی به عادات غذایی که در روز دارید نگاهی بیندازید تا علت آن را درک کنید


یک لیوان شیر کم چرب


احتمالا شنیده‌اید که خوردن یک لیوان شیر به هنگام شب خوب است و باعث خوابی آسوده می‌شود و می‌خواهید بدانید چرا؟ خب ما به شما می‌گوییم؛ شیر سرشار از اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است که به تولید ملاتونین و سروتونین کمک می‌کند و در نهایت به خواب کمک می‌کند. ملاتونین طبیعی است که به بدن شما می‌گوید: زمان خواب فرا رسیده است. ماده شیمیایی سروتونین اضطراب را کاهش می‌دهد که همین باعث می‌شود یک خواب خوب شبانه را برای شما به ارمغان بیاورد. شیر پروتئین زیادی هم دارد که باعث می‌شود به مدت طولانیتری احساس سیری داشته باشید.
گزینه های سالم دیگری نیز هستند که می توان به عنوان میان وعده در نیمه شب استفاده کرد


پنیر با غلات کامل


این یک میان وعده نیمه شب سیر کننده است. پنیر سرشار از پروتئین ست و نان با غلات کامل یا بیسکویتهای سبوس دار سرشار از فیبر  هستند و هر دوی اینها شما را به مدت طولانیتری سیر نگه می‌دارند. یک تکه پنیر ۸۰ کالری دارد و تکه‌ای بیسکویت کامل یا کراکر سبوس دار ۱۱۰ کالری. میان وعده نیمه شب باید نهایتا ۲۰۰ یا کمتر کالری داشته باشد.

پایین نگه داشتن کالری و انتخاب غذاهای سالم می‌توانند از اضافه وزن جلوگیری کنند. یک ترفند دیگر برای میان وعده نیمه شب یک برش از نان تست کامل با یک تکه پنیر ریکوتای بدون چربی و ریختن کمی عسل است یا دو تکه اسنک برنجی با یک تکه پنیر یا آووکادوی له شده است. آووکادوها یک از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که التهاب را آرام کرده و شما را سیر نگه می‌دارند.

 

سالم بمانید وشاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر