FA EN

KOOSHAN

روغن حیوانی زرد گاوی برای سلامت مو -مزایا برای رشد و صاف کردن مو

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • روغن حیوانی زرد گاوی برای سلامت مو -مزایا برای رشد و صاف کردن مو

روغن حیوانی گاوی که به نام کره شفاف نیز شناخته می شود، روغنی است است که برای از بین بردن بقایای آب کره پخته شده است. ترکیبات چربی و پروتئین کره پس از گرم شدن بالای 100 درجه فارنهایت باقی می ماند. از ادویه ها و سایر مواد می توان برای افزودن طعم های مختلف به روغن حیوانی گاوی استفاده کرد. روغن حیوانی معمولاً از شیر گاو، شیر گوسفند، شیر بز و شیر گاومیش تهیه می شود.

منشأ روغن حیوانی گاوی در هند است وبه نام قیسی شناخته میشود و به طور سنتی در دستور العمل های هندی استفاده می شود. طبق سنت طبی آیورودا خواص درمانی نیز دارد. در برخی از آزمایش‌های حیوانی کوچک، نشان داده شده است که روغن حیوانی گاوی به عنوان یک عنصر ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی نویدبخش است.

شواهد حکایتی ادعا می‌کنند که روغن حیوانی گاوی می‌تواند برای رشد موهای شما، افزایش ضخامت موهای شما و حالت دادن به استفاده شود. در ادبیات پزشکی چیز زیادی وجود ندارد که ثابت کند این درست است، اما هنوز هم دلیلی وجود دارد که بر اساس آنچه در مورد آن می دانیم، روغن حیوانی گاوی را می توان برای سلامت مو استفاده کرد.

با روغن حیوانی پوستی سالم و شاداب داشته باش



این مقاله تمام فواید احتمالی روغن حیوانی گاوی را برای مو و همچنین راه‌هایی که روغن حیوانی گاوی می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد، پوشش می‌دهد.
 

فواید روغن حیوانی گاوی برای مو


تحقیقات کافی برای اثبات یا رد ادعاهای مختلفی که مردم در مورد استفاده از روغن حیوانی گاوی روی موهای خود دارند، انجام نشده است. اما ما اطلاعاتی در مورد محتوای روغن حیوانی گاوی داریم، که می تواند در تشخیص حقیقت در مورد کمک به موها مفید باشد.

آیا روغن حیوانی گاوی موها را نرم تر می کند؟استفاده موضعی از روغن حیوانی گاوی روی موها و پوست سر ممکن است موها را نرم‌تر کند. از آنجایی که از کره تهیه می شود، روغن زرد گاوی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی فعال است. این ترکیبات می توانند با سمومی که موهای شما را سنگین می کنند و باعث وز می شوند مبارزه کنند. روغن زرد گاوی همچنین سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین E و ویتامین A است که برای حالت دادن به مو شناخته شده اند.

آیا روغن حیوانی گاوی موها را پرپشت تر می کند؟
از آنجایی که روغن حیوانی گاوی سرشار از ویتامین ها و پروتئین است، استفاده از آن روی موهایتان ممکن است به موهایتان کمک کند تا احساس کنید حجم بیشتری دارد. اینکه آیا تارهای موی شما ضخیم‌تر می‌شوند یا نه، سخت است که بدانید، اما موهایی که سالم‌تر هستند راحت‌تر حالت داده می‌شوند و ممکن است حجم بیشتری داشته باشند، زیرا تارهای موهای سالم قوی‌تر هستند. هیچ مطالعه بالینی وجود ندارد که ثابت کند روغن حیوانی گاوی می تواند موهای شما را ضخیم تر کند.
 

آیا روغن حیوانی گاوی پوست سر را سالم تر می کند؟


روغن زرد گاوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که برای حالت دادن به پوست و پوست سر استفاده می شود. به همین دلیل، ویتامین E یک ماده فعال در بسیاری از محصولات ضد پیری پوست و مو است.

روغن حیوانی گاوی دارای قوام روغن مانند است، به این معنی که استفاده از آن بر روی موهای شما می تواند رطوبت را در پوست سر شما ببندد. استفاده از روغن زرد گاوی روی پوست سر ممکن است به پوست سر کمک کند تا احساس صافی و تحریک کمتری داشته باشد و در نتیجه پوسته های کمتر، چربی کمتر و موهایی شاداب تر به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که هیچ مطالعه ای در مقیاس بزرگ انجام نشده است تا مشخص شود که آیا روغن حیوانی گاوی می تواند پوست سر شما را سالم تر کند یا شرایط پوست سر را درمان کند.

خرید روغن حیوانی زرد گاوی پاستوریزه برند کوشان
 

آیا روغن حیوانی گاوی رشد مو را افزایش می دهد؟


خوب است اگر روغن حیوانی گاوی یک ماده معجزه آسا باشد که بتواند موها را در جاهایی که موها از بین رفته است رشد دهد یا بتواند رشد موهای شما را سریعتر کند. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روغن حیوانی گاوی می تواند رشد موهای شما را سریعتر کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که موهای سالم‌تر دارای تارهای قوی‌تری هستند که به معنای ریزش مو کمتر است. هر چه بتوانید تک تک تارهای مو را طولانی‌تر نگه دارید، موهایتان طولانی‌تر به نظر می‌رسند، که می‌تواند این توهم را ایجاد کند که موهای شما سریع‌تر رشد می‌کنند، حتی اگر اینطور نیست.
عوارض جانبی روغن حیوانی گاوی بر روی مو
روغن یک محصول کاملاً طبیعی است، به این معنی که استفاده از روغن آن بر روی پوست سر و موها نسبت به بسیاری از مواد تجاری و ترکیبات مصنوعی، ایمن‌تر است. اما این بدان معنا نیست که قرار دادن روغن حیوانی گاوی روی موهای شما عوارض جانبی بالقوه را به همراه نداشته باشد.

اگر روغن را به مو و پوست سر خود بمالید، ممکن است با موارد زیر متوجه شوید:

مسدود شدن منافذ روی پوست سر یا آکنه پوست سر
ریزش مو
موهایی که چرب به نظر می رسند
موهایی که مستعد گره خوردن هستند
موهایی که حالت دادن به آنها سخت تر است
نکته مهمی که وجود دارد این است که پس از استفاده از روغن زرد گاوی به موهای خود، نباید از گرما برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید. مانند هر نوع روغن، روغن حیوانی گاوی می تواند تارهای موی شما را گرم کند و در صورت داغ شدن بیش از حد موهای شما را بسوزاند.

همچنین توجه داشته باشید که روغن حیوانی گاوی حاوی لاکتوز نیست. از طریق فرآیند تقطیر حذف شده است. این به این معنی است که حتی اگر به لبنیات حساسیت دارید، ممکن است بتوانید از روغن زرد گاوی روی موهای خود استفاده کنید. این ممکن است از موردی به مورد دیگر متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از استفاده زیاد از روغن حیوانی روی کل سر خود یک تست کوچک روی پوست سر خود انجام دهید.
 

نحوه استفاده از روغن حیوانی گاوی برای کمک به سلامت مو


برای بهره مندی از مزایای استفاده از روغن حیوانی گاوی بر روی موهای خود، برخی از افراد استفاده از روغن آن را به عنوان ماسک مو توصیه می کنند.

نحوه استفاده از روغن حیوانی گاوی به عنوان یک درمان موضعی مو
استفاده از روغن حیوانی گاوی به عنوان ماسک مو بسیار ساده است. می‌توانید چند قاشق غذاخوری روغن حیوانی گاوی را به مدت 10 ثانیه یا کمتر در مایکروویو گرم کنید، یا به سادگی دست‌های خود را با روغن حیوانی گاوی بین کف دست‌هایتان بمالید تا گرم شود. روغن را مستقیماً روی موهای خود بمالید، مطمئن شوید که پوست سر و هر نوک شکافی که دارید را بپوشانید.

می توانید برای شروع 1 تا 2 ساعت روغن را روی موهای خود بگذارید و اگر نتیجه را دوست دارید دفعه بعد آن را برای مدت طولانی تری بگذارید. می توانید تا زمانی که روغن حیوانی گاوی روی موهایتان می نشیند یک کلاه دوش روی موهای خود قرار دهید.

پس از پایان درمان، موهای خود را با شامپو بشویید و کاملا آبکشی کنید

طریقه درست کردن روغن حیوانی زرد گاوی در خانه


آیا می توانید روغن حیوانی گاوی را به صورت خوراکی مصرف کنید تا برای موهایتان مفید باشد؟


رژیم غذایی غنی از چربی های سالم و اسیدهای چرب می تواند به این معنی باشد که موهای شما در دراز مدت بهتر به نظر می رسد. افزودن روغن حیوانی گاوی به رژیم غذایی جایگزین خوشمزه ای برای کره است. اما بعید است که خوردن روغن حیوانی گاوی به عنوان مکمل تفاوت قابل توجهی در ظاهر موهای شما ایجاد کند.
 

آیا می توانید روغن را یک شب کامل روی موها بگذارید؟


هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد باقی ماندن روغن روی موهای شما می تواند برای شما مضر باشد. اما قبل از اینکه ماسک موی یک شبه حاوی روغن را امتحان کنید، باید نوع موی خود و تمایل آن به حفظ چربی را در نظر داشته باشید. سعی کنید روغن حیوانی گاوی را به عنوان یک درمان به مدت 2 ساعت یا بیشتر استفاده کنید تا قبل از اینکه یک شب کامل روغن را روی موهای خود بگذارید، واکنش موها را بررسی کنید.
 

سایر مزایای سلامتی روغن حیوانی گاوی


روغن حیوانی گاوی فواید سلامتی دیگری دارد که به موهای شما مربوط نمی شود. آی تی:

حاوی چربی های اشباع شده است که ممکن است التهاب را کاهش دهد
دارای آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به بدن شما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند
فاقد لاکتوز و کازئین است که می تواند باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود
افرادی که به عنوان یک ماده پخت و پز و به عنوان یک فرآورده دارویی روغن حیوانی گاوی می خورند، ادعا می کنند که شواهد ثابت می کند که روغن حیوانی گاوی کارهای زیادی انجام می دهد. این چیزها ممکن است درست باشد، اما شواهد زیادی وجود ندارد که برای اثبات این ادعاها در این مقطع زمانی انجام شده باشد.

نکته آخر
ما شواهد بالینی کافی نداریم که نشان دهد روغن حیوانی گاوی یک درمان موثر برای موهای شما است. ما می دانیم که روغن حیوانی گاوی حاوی ویتامین ها و ترکیبات پروتئینی است که می تواند از راه های دیگر برای سلامتی شما مفید باشد. همین ویتامین ها و ترکیبات ممکن است خواص محافظتی در مورد موهای شما داشته باشند. برای اکثر مردم، بی خطر است که روغن حیوانی گاوی را امتحان کنند و ببینند چه اتفاقی می افتد.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر