FA EN

KOOSHAN

خامه صبحانه پرچرب برای طرفداران رژیم کتو -یک ماده غذایی پرفایده و پر استفاده در منو کم کربوهیدرات

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • خامه صبحانه پرچرب برای طرفداران رژیم کتو -یک ماده غذایی پرفایده و پر استفاده در منو کم کربوهیدرات


افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، گاهی اوقات احساس می کنند که گزینه هایشان در آشپزخانه محدود شده است. پیدا کردن راه‌های جدید برای تهیه غذاهایی که به شما کمک می‌کند سالم‌تر شوید و وزن کم کنید، ممکن است دشوار به نظر برسد.
اما رژیم‌هایی مانند رژیم کتوژنیک نیازی به ایجاد محدودیت ندارند.

یکی از راه‌های گسترش افق‌های خود استفاده از همه‌کاره‌ترین غذاهای کتوپسند است که به شما امکان می‌دهد کارنامه کتو خود را گسترش دهید.

خامه صبحانه پرچرب در رژیم کتو: فواید و کاربردهای سلامتی



خامه صبحانه سنگین یا همان پرچرب یک مثال عالی است.

خامه صبحانه پرچرب سرشار از چربی های انرژی زا است و می توان از آن در صبحانه ها، ناهارها و شام های دوستدار کتو استفاده کرد. در واقع، خامه غلیظ حتی می‌تواند به‌عنوان جایگزین غذا استفاده شود - مانند قهوه کتو - که می‌تواند به کاهش وزن سریع‌تر کمک کند.


فواید مصرف خامه پرچرب


در گذشته، کلمه چربی باعث ایجاد ترس از افزایش وزن می شد. در حال حاضر، همه به چربی های سالم علاقه دارند که علاوه بر اینکه برای کنترل وزن مفید هستند، فواید زیادی نیز دارند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد: خامه سنگین منبع خوبی از چربی است. دارای هر دو چربی غیراشباع و تک اشباع شده است. این چربی ها به کاهش خطر اختلالات قلبی کمک می کنند. چربی غیر اشباع به کاهش سطح کلسترول در خون کمک می کند. زمانی که کمبود چربی غیراشباع در بدن ما وجود داشته باشد، پوست ما شروع به کدر شدن می کند.


حفظ سلامت کلی: چربی غیر اشباع به حفظ سلامت کلی کمک می کند. علاوه بر پوست، چربی سالم مو و ناخن را بهبود می بخشد.


ماده بهتر برای رژیم کتوژنیک: کربوهیدرات عامل بدی است که ما را تنبل و خسته می کند. محتوای کم کربوهیدرات آن را به یک ماده عالی برای رژیم کتوژنیک تبدیل می کند.


افراد مبتلا به دیابت می توانند مصرف کنند: کربوهیدرات ها باعث چاقی، اختلالات قلبی و دیابت نوع دوم می شوند. از این رو، کربوهیدرات ها برای افراد مبتلا به دیابت مضر تلقی می شوند. افراد مبتلا به دیابت می توانند خامه غلیظ مصرف کنند.


برای افراد مبتلا به کمبود مواد معدنی مفید است: خامه به رفع کمبود مواد معدنی کمک می کند. کرم سنگین سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم، روی و سلنیوم است.


مشکلات استخوانی را کاهش می دهد: افرادی که مشکل تراکم استخوان دارند باید خامه  را در رژیم غذایی خود بگنجانند.


بینایی را بهبود می بخشد: خامه دارای بخش زیادی از ویتامین D (رتینول) است. ویتامین D از تاری دید و شب کوری محافظت می کند. مصرف خامه سنگین در رژیم غذایی می تواند بهترین راه طبیعی برای بهبود بینایی شما باشد.


مکانیسم دفاعی: خامه سرشار از ویتامین‌های D، B12، K و E است که به مبارزه با اجسام مضر خارجی، بهبود ایمنی و بازیابی انرژی کمک می‌کند.


 

خامه صبحانه پرچرب چیست؟


خامه سنگین (همچنین به عنوان "خامه شلاق سنگین" شناخته می شود)یا خامه صبحانه پرچرب خامه ای است که حاوی 36-40٪ چربی شیر است.
این خامه چربی بیشتری نسبت به شیر کامل دارد و آن را به یک ماده همه کاره آشپزخانه تبدیل می کند. چربی اضافی به این معنی است که می توان آن را تا دمای بالاتر بدون این که ببندد یا دلمه بزند گرم کرد و به راحتی می توان آن را به موادی مانند خامه زده شده اضافه کرد.

و از آنجایی که این خامه پرچرب و کم کربوهیدرات است، برای افرادی که رژیم کتو دارند عالی است. می‌توانید از آن برای تهیه شام و غذاهای جانبی، غذاهای پخته شده کتو و دسرهای کتو استفاده کنید
حقایق تغذیه ای خامه صبحانه پرچرب
به طور متوسط، یک قاشق غذاخوری خامه سنگین حاوی 51 کالری است. تقریباً همه این کالری ها (بیش از 96٪) کالری چربی هستند
تجزیه درشت مغذی های یک قاشق غذاخوری خامه صبحانه پرچرب عبارتند از:

5.4 گرم چربی
0.4 گرم کربوهیدرات
0.4 گرم پروتئین
کرم سنگین همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین A است.
همانطور که می بینید، کرم سنگین یا خامه صبحانه پرچرب کاملاً در رژیم کتوژنیک قرار می گیرد.

خواص خامه صبحانه

آیا خامه صبحانه پرچرب سالم است؟


از آنجایی که خامه سنگین عمدتاً از چربی تشکیل شده است، مزایای سلامتی چربی رژیم غذایی برای هر کسی که از آن استفاده می کند در دسترس است. چربی به ما کمک می کند تا ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A، D، E و K را هضم کنیم.
اگر تازه وارد کتو شده اید، ممکن است ندانید که رژیم های کم کربوهیدرات/پرچرب مانند رژیم کتوژنیک نشان داده اند که از کاهش وزن، جلوگیری ازافت قند، و معکوس یا کاهش اثرات بیماری هایی مانند دیابت کمک می کنند.

در رژیم کتو، بدن شما در حالتی به نام کتوز کار می کند، جایی که چربی را به عنوان منبع سوخت اولیه می سوزانید. کتون ها، یک ماده شیمیایی طبیعی ساخته شده در کبد، چربی را به انرژی تبدیل می کند که بدن از آن استفاده می کند.

ایده پشت کتو و سایر رژیم های کم کربوهیدرات این است که پس از انطباق با رژیم غذایی کم کربوهیدرات، بدن شما به یک دستگاه چربی سوز 24 ساعته تبدیل می شود. بدون گلوکز، بدن شما به سوزاندن چربی عادت می کند و کاهش وزن راحت تر و سریع تر انجام می شود.

کرم سنگین یا خامه صبحانه پرچرب برای رژیم های کم کربوهیدرات مانند کتو عالی است. می توانید از آن برای ماندن در کتوز و حفظ چربی سوزی به عنوان منبع سوخت اولیه استفاده کنید.


چگونه می توانم از خامه صبحانه پرچرب روی کتو استفاده کنم؟


در اینجا چند گزینه برای استفاده از خامه صبحانه پرچرب در رژیم کتو وجود دارد.


1. از خامه صبحانه پرچرب برای تقویت قهوه صبح خود استفاده کنید


بسیاری از مردم هنگام رژیم کتو صبح ها قهوه یا چای می نوشند. قهوه حاوی کافئین است که اثر طبیعی افزایش متابولیسم دارد. وقتی محصولات کافئین دار مصرف می کنید، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند و هیچ کاری انجام نمی دهد.
و از آنجایی که قهوه و چای نوشیدنی های کم کالری هستند که فقط حاوی مقادیر کمی از این سه درشت مغذی هستند، هر دو کتو دوست هستند. از نظر تئوری، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید قهوه بنوشید و در حالت کتوز بمانید.

افزودن خامه غلیظ به قهوه به بدن انرژی بیشتری می دهد و در عین حال شما را در حالت چربی سوزی نگه می دارد.
بعداً، در مورد اینکه آیا اضافه کردن چربی به قهوه صبحگاهی می‌تواند به کاهش وزن سریع‌تر شما کمک کند، بحث خواهیم کرد.

انواع دسرهایی که میتونید با خامه صبحانه درست کنید


2. برای تهیه دسرهای کتو از خامه صبحانه پرچرب استفاده کنید


خامه زدن سنگین روی دسرهای کتو
شاید هیجان‌انگیزترین راه برای استفاده از خامه سنگین در رژیم کتو، درست کردن دسرهای خوشمزه، کم کربوهیدرات، پرچرب و محصولات پخته باشد. می توانید غذاهای فوق العاده ای را با خامه غلیظ بپزید یا درست کنید.


3.  از خامه صبحانه پرچرب در خوراکی های شام یا مخلفات استفاده کنید


شاید به اندازه بستنی کتو هیجان انگیز نباشد، اما خامه غلیظ در خوراکی های شام و غذاهای جانبی نیز به خوبی کار می کند. خامه غلیظ سس ها را غلیظ می کند و به غذاها بافتی صاف می بخشد.
در اینجا یک شام کتوژنیک برای شما آورده ایم که ممکن است دوست داشته باشید:

کاری مرغ
مواد لازم :
6 ران مرغ، به قطعات 1 اینچی برش دهید
1 پیاز، ریز خرد شده
سیر 4 حبه، خرد شده
1 قاشق غذاخوری نمک کوشر
2 قاشق غذاخوری رب کاری قرمز یا زرد
2 قاشق غذاخوری پودر کاری
2 قاشق غذاخوری سس سویا
3 قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده، به علاوه بیشتر برای تزئین
¼ فنجان روغن زیتون
3 قاشق غذاخوری روغن
1 فنجان شیر نارگیل
½ فنجان خامه غلیظ
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
2 قاشق غذاخوری آب سرد
آب از 1 لیموترش
 

آماده سازی:
9 ماده اول (مرغ را با روغن زیتون) در یک کاسه با هم مخلوط کنید و با پلاستیک بپوشانید و بگذارید 1 تا 24 ساعت در یخچال مارینت شود.
روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. پس از داغ شدن روغن، مرغ های مخلوط شده را در قابلمه بریزید و به مدت 8 تا 10 دقیقه بپزید و مرتب هم بزنید.
شیر نارگیل را اضافه کنید، بگذارید بجوشد، حرارت را کم کنید تا بجوشد، درب آن را ببندید و 30-40 دقیقه دیگر بپزید و هر 5-10 دقیقه هم بزنید.
خامه غلیظ را هم بزنید، حرارت را زیاد کنید و بگذارید بجوشد. با نشاسته ذرت و آب یک دوغاب درست کنید و داخل کاری هم بزنید تا غلیظ شود.
حرارت را خاموش کنید، آبلیمو را اضافه کنید و چاشنی آن را بررسی کنید. کمی نمک، پودر کاری  می‌تواند در صورت نیاز، طعم بیشتری را به ارمغان بیاورد.


 4. خامه صبحانه پرچرب را به اسموتی ها یا شیک های جایگزین غذا اضافه کنید


خامه فرم دهنده سنگین بافتی خامه ای و منحط به اسموتی های کتو و شیک های جایگزین غذای کتو ایجاد می کند. شما می توانید خامه غلیظ را در هر شیک، اسموتی یا دستور جایگزینی غذای کتو میل کنید، در اینجا یکی از دسرهای مورد علاقه ما که از خامه غلیظ استفاده می کنند آورده شده است:

اسموتی موز توت فرنگی کتو
مواد لازم:
1/4 موز
1/2 فنجان توت فرنگی
1/4 فنجان خامه فرم گرفته
1 فنجان شیر بادام وانیلی شیرین نشده
1 قاشق وانیل
1/2 فنجان یخ
آماده سازی:
همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.
اسموتی را با مقدار بیشتری شیر بادام یا آب رقیق کنید. در صورت نیاز یخ بیشتری اضافه کنید تا غلیظ شود.
زمان آماده سازی: 5 دقیقه
 

آیا خامه صبحانه پرچرب موجود در قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟


همین چند سال پیش، نمی‌توانستید به کسی بگویید که در قهوه صبحتان چربی می‌ریزید، بدون اینکه ظاهری عجیب و غریب داشته باشید. اما این روزها قرار دادن چربی هایی مانند خامه غلیظ در قهوه بسیار محبوب شده است .
ترکیب منابع چربی مانند خامه غلیظ، کره یا روغن MCT با کافئین می تواند کاهش وزن را تسریع کند و به شما کمک کند سریعتر به اهداف سلامتی خود برسید.
افرادی که صبح ها قهوه تقویت شده می نوشند به خود می بالند که انرژی پایدار، هوشیاری بیشتر و هوس گرسنگی کمتری دارند. مردم اغلب برای کاهش وزن، بهره مندی از مزایای عملکرد یا هر دو، صبحانه را با "قهوه چرب" جایگزین می کنند.

و آیا سالم است؟

علم می گوید ...
تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما این را در نظر بگیرید: می‌توانید با جایگزین کردن یک وعده غذایی با این نوشیدنی قهوه، بدن خود را از مواد مغذی کلیدی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی محروم کنید. قهوه با افزایش چربی ممکن است به کاهش وزن سریع‌تر شما کمک کند، اما مطمئن باشید که مواد مغذی‌ای را که از صبحانه از دست داده‌اید در اواخر روز جبران می‌کنید .

سوالات خامه ای؟؟؟؟؟

 

 

طرز تهیه خامه غلیظ در خانه


مواد لازم: کره و شیر

طرز تهیه
ابتدا شیر را در ظرفی خالی کنید و اندازه بگیرید.
کره را ذوب کرده و اجازه دهید کره مایع خنک شود.
پس از سرد شدن کره، شیر را با همزن دستی یا همزن برقی به شدت اضافه کنید.
کرم را جمع کنید.
کل فرآیند فقط 10 تا 15 دقیقه طول می کشد و وقتی شیر سرد شود سریعتر است.

 

خامه صبحانه پرچرب و کتو: نتایج نهایی


کرم سنگین یا خامه صبحانه پرچرب برای کسانی که از سبک زندگی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات لذت می برند، یک ماده اصلی عالی است. بسیار همه کاره است - از آن در قهوه صبح خود استفاده کنید، آن را به سوپ و سس اضافه کنید، آن را به عنوان رویه کتو براونی یا به عنوان دیپ برای انواع توت ها مخلوط کنید. آیا تا به حال خامه فرم گرفته منجمد را امتحان کرده اید؟ مثل بستنی است. آن را امتحان کنید و بعداً از ما تشکر کنید.
دستور العمل های کتو و ایده های غذایی بیشتری را در KetoLogic.com به همراه آموزش، تغذیه و توصیه های تمرینی بررسی کنید!

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر