FA EN

KOOSHAN

مصرف ماست و تاثیر آن بر روی سلامت استخوان

این که شما در بین محصولات لبنی ماست را انتخاب کردید فرقی نمی کند کدامیک از انوع ماست  - منجمد، به سبک یونانی، میوه ای و .. - تحقیقات جدید می گوید که به خوردن ماست برای داشتن استخوان های سالم ادامه دهید.

ماست و تراکم استخوان


وقتی صحبت از بهبود سلامت استخوان می شود، همه محصولات لبنی به یک اندازه مفید نیستند. در حقیقت، یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از مواد غذایی موجود در لبنیات نسبت به سایرین در تقویت استخوان ها بهتر عمل می کنند.


محققان موسسه تحقیقات پیری در عبری SeniorLife در بوستون دریافتند که شیر و ماست بهترین گزینه های لبنی برای افزایش تراکم استخوان در لگن هستند. اما آنها هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط این دو غذا با تراکم استخوان بهتر در ستون فقرات پیدا نکردند.

همچنین یک مطالعه اخیر در ایرلند که در مجله Osteoporosis International منتشر شده است، تراکم استخوان و زوال مفاصل را در بیش از 4300 بزرگسال 60 سال و بالاتر ردیابی کرده است. داده ها از طریق اشعه ایکس و MRI طی چندین سال جمع آوری شد.

پرسشنامه ای در رابطه با رژیم غذایی و عادات سبک زندگی (مانند سیگار کشیدن و الکل) نیز توسط شرکت کنندگان تکمیل شد.

آنهایی که نشان دادند که روزانه ماست لبنی می خورند، سه تا چهار درصد افزایش در تراکم استخوان داشتند. این مطالعه همچنین نشان داد که در بین مصرف کنندگان ماست:


خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان 39 درصد کمتر است
خطر ابتلا به پوکی استخوان در مردان 52 درصد کمتر است
علاوه بر این، شرکت‌کنندگانی که مصرف منظم ماست را گزارش کردند، در بخش‌های آمادگی جسمانی مطالعه نیز عملکرد بهتری داشتند.

بهترین زمان خوردن ماست



نتایج به شدت از آنچه تحقیقات دیگر برای سال‌ها نشان داده است حمایت می‌کند: ماست به دلیل ترکیب غنی از ویتامین D، ویتامین‌های B، کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک‌ها برای سلامت استخوان‌ها (و به طور کلی) مفید است.
پرو بیوتیک هایی مانند اینولین، که ممکن است به ماست اضافه شود، و همچنین پروبیوتیک های موجود در ماست، می توانند جذب کلسیم روده و/یا متابولیسم استخوان را تعدیل کنند.
سایر غذاهای غنی از لبنیات سرشار از این مواد مغذی تقویت کننده استخوان عبارتند از پنیر دلمه، کفیر و شیر ساده.

ماست باعث تقویت سیستم ایمنی میشود


یک نکته مهم:

این مطالعه هشدار داد که بسیاری از ماست های فرآوری شده موجود دارای قند و رنگ خوراکی هستند. کارشناسان توصیه می‌کنند نسخه‌های ساده را انتخاب کنید و با افزودن میوه، آجیل، عسل طبیعی ، و پاشیدن پودر کاکائو، یا دارچین، طعم های آن را بری خود بهبود بخشید .


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر