FA EN

KOOSHAN

میزان چربی محصولات لبنی


بسیاری از مقامات بهداشتی به دلیل تراکم مواد مغذی ، لبنیات را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل توصیه می کنند. هر محصول شیر محتوای چربی منحصر به فرد خود را دارد. از آنجا که شیر به روشهای مختلفی فرآوری می شود ، محتوای چربی محصولات لبنی می تواند از تقریباً 0 تا 80 درصد باشد. چربی شیر از طیف گسترده ای از اسیدهای چرب تشکیل شده است ، که آن را به یکی از پیچیده ترین بخش های اسید چرب طبیعت تبدیل می کند.

محتوای چربی شیر


محتوای چربی شیر در داخل و بین محصولات لبنی متفاوت است ، شیر خام مزارع ، شیر پرچرب ، شیر نیمه چرب و شیر بدون چربی هر یک درصد چربی خود را دارند. شیر خام دارای محتوای متوسط چربی 4.4 گرم چربی شیر در هر 100 گرم است و می توان برای تهیه انواع لبنیات چربی و کم چربی از آن استفاده کرد. شیر پرچرب به 3.5٪ چربی استاندارد شده و شیر نیمه بدون چربی تقریباً 1.5٪ چربی دارد. شیر بدون چربی و دوغ چربی بسیار کمی دارند و به طور متوسط به ترتیب حاوی 0.1 یا 0.2٪ چربی هستند. با توجه به تفاوت های بین المللی در استاندارد سازی ، درصد چربی برای شیر نیمه کامل ، شیر کامل و دوغ می تواند بسته به هر کشور متفاوت باشد.


چربی ماست و پنیر


محتوای چربی و ترکیبات چربی محصولات لبنی ماست با اسیدی شدن شیر بدون چربی ، نیمه چرب یا کامل با استفاده از باکتری های اسید لاکتیک تولید می شود. بنابراین محتوای چربی تقریباً شبیه به شیر تولیدی آن است و تقریباً از 0.2٪ تا 3٪ چربی است. پنیر همیشه دارای محتوای چربی قابل توجهی بالاتر است ، اگرچه دامنه آن گسترده است. به عنوان مثال ، پنیر دلمه - با رطوبت بالا - دارای درصد چربی نسبتاً کمی است (80٪ آب ، 4.3٪ چربی). پنیر سخت رسیده ، مانند پارمزان معمولی ، رطوبت کمی دارد و بنابراین دارای محتوای چربی نسبتاً زیادی است (40٪ آب ، 30٪ چربی).


چربی خامه و کره


خامه با برش زدن لایه چربی شیر قبل از همگن سازی تولید می شود. محتوای چربی خامه یا کرم در هر کشور ممکن است متفاوت باشد ، اما کرم پر چرب یا خامه سنگین معمولاً حدود 35٪ چربی دارد. خامه را می توان به کره تبدیل کرد ، در نتیجه باعث کاهش بیشتر رطوبت و لخته شدن چربی ها و پروتئین های شیر می شود. کره معمولاً حدود 80٪ چربی دارد.


ترکیب چربی شیر
چربی شیر از طیف گسترده ای از اسیدهای چرب تشکیل شده است ، که آن را به یکی از پیچیده ترین بخش های اسید چرب طبیعت تبدیل می کند. بیش از 200 اسید چرب مختلف به طور طبیعی در شیر وجود دارد.

چربی موجود در شیر
مقدار واقعی چربی و ترکیب شیر به عوامل مختلفی از جمله ترکیب خوراک گاو ، که در تابستان و زمستان متفاوت است ، و مدت زمانی که گاوها برای چرا می گذرانند ، و همچنین تفاوت های ذاتی گاوها به طور طبیعی بستگی دارد.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان



 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر